Waar mensen met elkaar werken, kunnen misverstanden ontstaan of fouten worden gemaakt. Ondanks ons streven naar zeer goede kwaliteit en dienstverlening, kan er ook bij ons iets verkeerd gaan. Misschien bent u het met bepaalde zaken niet eens of bent u ontevreden bv. over de hulp die u krijgt, de bejegening door een van de medewerkers of over de rekening. Wij zien klachten als mogelijkheid om onze zorg te verbeteren. Dus heeft u vragen of klachten, laat het dan weten! Wij zullen ons best doen om aan een oplossing te werken.
Wat kunt u doen:
Een klacht indienen bij uw psycholoog/orthopedagoog
Een rechtstreeks gesprek is vaak de snelste weg tot een oplossing. U kunt ook bellen of een brief schrijven naar die persoon. U kunt daarvoor het klachten formulier gebruiken. Uw klacht wordt altijd serieus genomen.
Een klacht indienen bij een andere psycholoog/orthopedagoog van onze praktijk
Wanneer u het moeilijk vindt om met uw eigen behandelaar over uw klacht te spreken of het gesprek naar uw idee niet het gewenste effect heeft gehad, kunt u een andere psycholoog/orthopedagoog van onze praktijk inschakelen. Dit kunt u doen door een brief te schrijven of te bellen. Deze psycholoog/orthopedagoog zal zowel met u als met uw behandelaar gaan praten. Vervolgens zal er dan zo spoedig mogelijk naar een oplossing worden gezocht.
———————-
Mocht een gesprek met uw behandelaar en/of een collega-psycholoog/orthopedagoog niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel.
De gz-psycholoog is lid van de LVVP en u kunt gebruik maken van de LVVP-klachtenregeling.Informatie vind u op: https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregeling-volwassenen/
De orthopedagoog-generalist is aangesloten bij het Klachtenportaal zorg. Voor informatie zie Klachtenreglement jeugd 2025. Ook kunt u kijken op de website van het Klachtenportaal zorg.
Vertrouwenspersoon jeugdhulp
Het is voor de jeugdhulp ook mogelijk om een vertrouwenspersoon te raadplegen. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van is gratis. Kijk op de website: https://jeugdstem.nl